Miele S 5211 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele S 5211 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,6

leo scharloo 24-01-2015
Geschreven voor: Miele S 5211 zwart

Bij mijn vorige review kreeg ik prompt een paar dagen later een bericht van "miele" met de vraag of ik mijn gegevens wil doorgeven. Ik dacht, nu komen ze met een oplossing. Maar nu na 20 dagen na dat we onze gegevens door zijn gegeven, hebben ze van miele nog niets laten horen.
Nu toch maar een andere stofzuigen aangeschaft (Bosch Relax x zakloos)
Jammer, gemiste kans voor Miele!! Geen miele meer voor ons dus.

leo scharloo 02-01-2015
Geschreven voor: Miele S 5211 zwart

Ook wij hebben deze stofzuiger op aanraden van de bcc gekocht.
Na een half jaar brak het voorste stuk (felxibele stuk) bij de stang al.
Dit zelf gemaakt, maar na twee maanden het zelfde euvel.
Toen maar er tussen uitgehaald.
Daarna begon de parquet borstel uit elkaar te vallen.
Na 2,5 jaar kregen we problemen met het oprollen van het snoer.
Ook geprobeerd te maken maar helaas en een nieuw oprol mechanisme vind ik te duur.
Dus dan maar weer zelf opvouwen!
Nu na drie jaar kan m'n vrouw niet eens onder de verwarming zuigen zonder dat de borstel uit elkaar valt, en ik de boel weer in elkaar moet zetten.
Voor ons geen miele meer. (Na 20jaar)

Officiele reactie van Miele 05-01-2015

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u problemen heeft met de Miele stofzuiger S5211 en daarom willen wij graag met u in contact komen om te kijken of wij wat voor u kunnen betekenen. wilt u zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens, telefoonnummer en een kopie van uw aankoopnota te sturen naar webcare@miele.nl, wij nemen dan contact met u op.

annitajashinta 25-02-2014
Geschreven voor: Miele S 5211 oranje

wat vervelend dat jullie ook al zo veel pech hebben met dit type van miele, ik was er zelf helehaal klaar mee nadat de stofzuiger rondom in de duck tape zat, en ik een nare reactie van miele hed gekregen van "nou de stofzuiger zeker van groote hoogte laten vallen"niet dus!! dus weg met dat kreng en voor mij nooit geen miele meer.
Ik heb hem tijdens een inruil actie omgeruild voor een dyson, prima ding en een geweldige service!! plus 5 jaar garantie op alles!! nou daar kan miele een voorbeeld aan nemen.
maar ik wens jullie veel sucses met de miele!!
Groet j.a, v.s

annitajashinta 24-03-2013
Geschreven voor: Miele S 5211 oranje

in het begin prima maar na ongeveer 2 jaar dus net na het verlopen van de garantie ging er van alles stuk de ribbels aan de binnenzijde van de stofzuiger het schuifje op de zuigpistool,het in hoogte verstelbare stang is lam waardoor deze bij het uitoefenen van kracht spontaan naar beneden schiet,nu zit er aan de buitenkant ook al een scheur doordat de ribbels aan de binnenkant stuk zij en de stofzuiger zijn stevigheid verlies, heb miele gemaild maar die kunnen niets doen want de garantie is afgelopen, nou lekker dan, voor mij dus geen miele meer, heb nog een oude miele die is veel beter van kwaliteit dan de nieuwe alleen bij de oude is de zuigkracht minimaal(ouderdom) en het gebruik is bij beide stofzuigers gelijk, dagelijks.

Icemanmarcel 01-05-2013

Dit was voor mij ook de laatste Miele. Na 2 jaar begon er het een en het andere te haperen, aan- en uitknop, de aansluitingen van de slang, enz. Plots begon de motor een gierend lawaai te maken. Het toestel is juist uit garantie, bravo Miele, waarom nog meer geld betalen voor dezelfde "bucht".

D. Schot 04-03-2012
Geschreven voor: Miele S 5211 oranje

Wij hebben deze stofzuiger ongeveer 2,5 jaar en stofzuigen bijna elke dag omdat wij een hond hebben en in een nieuwbouwwijk wonen, dus er komt erg veel zand binnen. Het opzuigen daarvan en haren van de hond is geen enkel probleem, maar de bovenklep springt steeds open en dat gebeurde echt al na een paar maanden. Nu is de aan en uit knop stuk en heb ik dat met ductape vastgezet, maar dat gaat er natuurlijk steeds af en dan stopt het apparaat ermee. Dit is hoogst irritant en wij gaan nu dus maar een nieuwe kopen. Al met al had ik toch meer verwacht van een Miele stofzuiger!

Freddy Visser 31-01-2011
Geschreven voor: Miele S 5211 zwart

Ik vind de duurzaamheid onvoldoende.
De klep van het hulpstukken compartiment gaat steeds los.
Het mondstuk waar je de zuigbuis aan vast maakt vertoont veel slijtage.
Vroeger was je met een miele stofzuiger vele jaren onder de pannen. Met deze stofzuiger niet en dat valt ons tegen.
Ik raad deze stofzuiger niet aan bij vrienden.

htielkes 24-10-2010
Geschreven voor: Miele S 5211 oranje

Klepje op stang laat al na een paar maanden los, filter voor de motor zit binnen de kortste keren vol en daardoor neemt de zuigkracht steeds snel af. Maakt bovendien erg veel geluid. Ben niet echt tevreden over deze Miele.

buremap 19-09-2010
Geschreven voor: Miele S 5211 blauw

We hebben de Miele nu een jaar lang in bezit en inmiddels al 1 keer ter reparatie opgestuurd. Zuigkracht is perfect. Duurzaamheid totaal niet. De bovenklep is er inmiddels af, die sprong meteen vanaf het begin al zomaar open. De hulpstukken zitten er zeer los in. De aansluiting op de buis wordt nu al minder. De stang valt er soms zomaar af. De stogzuiger is bovendien redelijk zwaar. Kortom zuigkracht prima de rest valt ons zwaar tegen voor een Miele.

ctje67 07-09-2010
Geschreven voor: Miele S 5211 oranje

heb voor deze miele 190 euro betaald...maar hij is het echt waard.
-goede zuigkracht,is instelbaar
-goede stofzuigerzakken die niet kapot gaan
-lange buizen met klik systeem
-lange snoer
Heb in huis katten rondlopen dus mijn stofzuiger word intensief gebruikt en moet tegen kattengrit en haren kunnen....hij is perfect.

Aal 07-06-2008
Geschreven voor: Miele S 5211 blauw

Ik heb de stofzuiger gekocht omdat de Black&Pearl niet meer op voorraad was. Dit nieuwer type is gelijk aan de 5000. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. De stofzuiger zuigt prima, zowel op harde vloeren als op tapijt. Hij rolt gemakkelijk achter je aan en de snoerlengte is voldoende. Ook op lagere zuigcapaciteit blijft het prima. Er zitten 3 opzetstukken in de stofzuiger, een kierenzuiger, meubelmondstuk en een behaarde borstel. De telescoopstang is gemakkelijk in- en uit te schuiven, perfect voor kleine en grotere gebruikers. Ik heb nu iets meer geinvesteerd, na me jarenlang te hebben geërgerd aan de goedkopere stofzuigers. Je kunt er ook stofzakken indoen van een goedkoper merk.